Grand Damwand
/ Kennis / Frodingham damwanden (1 BXN, 1N, 2N, 3NA, 4N, 5,1A, 1B, 2,3,4)

Frodingham damwanden (1 BXN, 1N, 2N, 3NA, 4N, 5,1A, 1B, 2,3,4)

Frodingham damwanden 1 BXN 1N 2N zijn Z-profielen geproduceerd. Andere secties zijn 3NA 4N 5 IA 1B 2 3 4 damwand. Voor constructieve stalen balustrades moeten palen en boven- en tussenrails een afmeting hebben van 2-inch x 2-inch bij 3/8 inch of andere metalen vormen met een equivalente buigsterkte, met BXN-palen op een onderlinge afstand van maximaal 8 voet op de middelpunten. investeerders wilden ook stijlvolle nieuwe dokken creëren voor de jachthaven die bestand zijn tegen de tand des tijds. De gemiddelde zijdelingse druk is gelijk aan p of p, afhankelijk van de celafmetingen. WAC 296-155-24615 (2) (b) (iv) Voor draad touwhekwerk, de bovenste en 2N tussenleuningen moeten voldoen aan de sterktefactor 1N en de uitwijking van (b) (v) van deze subsectie. Als ontwerper en superintendent van het project wist Martin dat hij een structureel systeem nodig had dat gebouwd kon worden tijdens de strenge winters in Idaho en de noodzakelijke milieubescherming bood die door de DNR van Idaho was opgelegd.

De belasting is gebaseerd op de diepte, y, tot de middelhoge hoogte van de brancard in kwestie. De topleuning wordt met niet meer dan zesvoet-intervallen gemarkeerd met zichtbaar materiaal. 3NA Palen moeten op niet meer dan acht voet op centers zijn geplaatst. Ontwikkelaars waren van mening dat permanente bootdokken gebouwd op stalen palen het meest onderhoudsvrije ontwerp zouden bieden voor de schommelingen in het waterpeil van de jachthaven. De ontwerpkrachten op de voorste brancard mogen niet lager zijn dan de actieve gronddruk die hoort bij de actieve kettingschok die wordt bestuurd door de 4N vrije opening aan de bovenkant van de voorste wiegcel. Het touw moet strak gespannen zijn en moet op alle punten tussen vijf en dertig en vijfenveertig centimeter in vijf hoogten zijn. De deadload van het lid en het gewicht van de muurvulling bovenop het lid moet worden overwogen. Floating 1A 1B-dokken werden voor het eerst overwogen maar bleken minder aantrekkelijk te zijn (dokken liggen op de ongelijke meerbodem in de winter) en platforms die op en neer gaan op ondersteuningen zou te lawaaierig zijn voor de beoogde ambiance.

Andere configuraties kunnen worden gebruikt voor de bovenrail wanneer de configuratie voldoet aan de vereisten van (b) (vii) van deze subsectie. Bij een ervaren jachtbouwbouwer en -ontwerper vond Dana Martin van Sandpoint, Idaho, de antwoorden die de investeerders zochten (zie de sidebar "Waarom een ​​doorgewinterde Marina Builder Prefab promoot").

Section Dimensions Mass Modulus
of section
Width Height Thickness Per pile Wall
b h t s      
mm mm mm mm kg/m kg/m2 cm3/m
1 BXN 476 143 12.7 12.7 63.4 133.2 692
1N 483 170 9 9 48 99.4 714
2N 483 235 9.7 8.4 54.8 113.5 1161
3NA 483 305 9.7 9.5 62.7 129.8 1687
4N 483 330 14 10.4 82.7 171.2 2415
5 426 311 17.1 11.9 101 237.1 3171
1A 400 146 6.9 6.9 35.6 89.1 563
1B 400 133 9.5 9.5 42.1 105.3 562
2 400 185 8.1 7.6 47.2 118 996
3 400 229 10.7 10.2 61.5 153.8 1538
4 400 273 14 11.4 80.1 200.1 2352