Profiel | Afmeting | Gewicht | Sectie modulus | Traagheidsmoment | ||||
w | h | d | Enkele plank | Muur | ||||
mm | mm | e mm | a mm | kg/m Stapel |
kg/2 Muur |
cm3/m Muur |
cm4/m Muur |
|
L20 | 500 | 220 | 7.0 | 6.0 | 39.5 | 79.0 | 600 | 6,600 |
L21 | 500 | 220 | 8.2 | 8.0 | 47.5 | 95.0 | 700 | 7,700 |
L22 | 500 | 340 | 10.0 | 9.0 | 61.0 | 122.0 | 1,250 | 21,250 |
L23 | 500 | 420 | 11.5 | 10.0 | 77.5 | 155.0 | 2,000 | 42,000 |
L24 | 500 | 420 | 15.6 | 10.0 | 87.5 | 175.0 | 2,500 | 52,500 |
L25 | 500 | 420 | 20.0 | 11.5 | 103.0 | 206.0 | 3,040 | 63,480 |
Voer de damwanden gedefinieerd maaiveld aan de passieve kant: het niveau van het verzet tegen de bodem wordt onder het verwachte niveau verlaagd met een bedrag gelijk aan de toename L20 kerende hoogte percentage van de afstand tussen de laagste steun en de opgraving niveau, beperkt tot een maximum (ieMaximum verhogen met behoud van de hoogte). De ontwerper moet het risico van de impact en de daaruit voortvloeiende schade aan wegen zoals dit geldt voor zijn situatie. Vinyl en glasvezel versterkte polymeer-L20 en L21 en L22 worden beperkt tot de helft van de vloeigrens van het materiaal. Voer de gebruiker gedefinieerde verandering in de hoogte aangebracht op de freatische lijnniveau aan de passieve zijde. Als de omstandigheden voorschrijven dat een van deze boot botskrachten in het ontwerp, moeten ze worden geëvalueerd op basis van de opgenomen energie door de wand. Raise in freatische lijn op actieve zijde Geef de door de gebruiker gedefinieerde toename in de hoogte aangebracht op de freatische lijnniveau op de actieve kant. Anker ontwerp-L21 ankers kan bestaan uit beton, staal-lid, of Damwand deadmen bevestigd aan de paal met trekstangen, tiebacks met groutankers of verschillende configuraties van stalen of betonnen palen door een wale of via een trekstang aan de Damwand bevestigd. Voer de gebruiker gedefinieerde partiële factor toegepast op de bodemeigenschappen:
De grootte en locatie van de kracht overgebracht op de L 20 en L 21 wand hangt af van de massa van het vaartuig, aanstroomsnelheid en oploophoek. Voer de gebruiker gedefinieerde partiële factor basisweerstand L 25 aangebracht op de karakteristieke waarde van de basisweerstand van de grond Rb, k de ontwerpwaarde van de basisweerstand Rb krijgen, d (Vergelijking 33,1): Het doel van de doorn is ondersteuning van het vinyl stapel alleen tijdens het rijden. Militaire Handbook 1025/1 (Department of the Navy 1987) biedt een uitstekende begeleiding op dit gebied. Het ontwerp van de ankers en de trekstangen wordt beschreven in het ontwerp van de L22 Damwand Walls (USACE 1994c). Deze ingang is alleen beschikbaar als de Check verticale balans check-box werd ingeschakeld in het model venster. Dwarskrachten door een afgemeerd schip aangebracht afhankelijk van de vorm en oriëntatie van het schip, de winddruk en stromen toegepast.
Door het gebruik van sterke synthetische lijnen, kan L23, L24 en L25 worden ontwikkeld. Heiwerk-koudgewalste stalen Damwand secties hebben een zwakkere interlock dan warmgewalste profielen en kunnen ontsluiten, terwijl in zware omstandigheden wordt gereden, wat resulteert in foutieve uitlijning. Klik op deze knop om alle waarden naar de standaard waarden in de Nederlandse Annex van de Eurocode 7. Een tijdelijke gids structuur of sjabloon voorgeschreven teruggezet wordt aanbevolen om ervoor te zorgen dat de L23 palen in de juiste uitlijning Daarom worden gedreven, is het aanbevolen dat ligplaats apparaten ontworpen onafhankelijk van de Damwand wand. De door de Nederlandse bijlage van de L 24 voorgeschreven standaardwaarden zijn geschreven aan de linkerkant van elke ingang gebied van de door de gebruiker gedefinieerde partiële factoren venster. Als gewijzigd, wordt de waarde in rode kleur.
Een stalen Damwand dikte van een vierde inch wordt meestal aanbevolen voor de rijeigenschappen. In moeilijke rijomstandigheden, zoals dichte tot zeer dichte zand, zeer stijf harde klei of gronden met significante hoeveelheden grind dient een dikkere L24 stapel worden beschouwd. Ice kan invloed hebben op de zee-achtige structuren op vele manieren. De standaardwaarden van de Nederlandse bijlage van de Eurocode 7 voor L 22 en L 23 voorgeschreven overeenkomen met die van veiligheidsklassen respectievelijk II en III van de CUR aanbevelingen, behalve het element op het aandrijvende moment bij algehele stabiliteit. Geschikt voor een kraan vaak vereist om de hamer te bedienen. Korte palen of palen in makkelijker rijomstandigheden kan worden geïnstalleerd met een backhoe of hamer bevestigd aan een back / track schoffel.
Gewoonlijk worden L 22 en L 23 zijdelingse druk veroorzaakt door inslag van grote drijvende ijsmassa's of door expansie na bevriezing. Voor achtergrondinformatie over de Nederlandse bijlage van de EuroCode, zie paragraaf 35.2. In gebieden waar corrosie van de stalen paal is een punt van zorg, een dikkere stapel dan vereist structureel moet worden overwogen om voor corrosie gedurende de levensduur. Noot: 4.1.2.3 Eurocode 7 - Belgische bijlage In dit venster de standaardinstellingen partiële factoren in de Belgische bijlage NBNEN 1997-1 ANB van de Eurocode 7 voorgeschreven worden gegeven en kan worden gewijzigd door de gebruiker. Apparatuur-Damwand wordt meestal geïnstalleerd door het rijden, jetting of het graven van sleuven. Jetting wordt vaak niet toegestaan voor muren ontworpen om de bodem te behouden. Uitgestrekte zijdelingse druk veroorzaakt door water bevriezen in de opvulling kan worden vermeden door opvullen met een schone gratis-drainage zand of grind of installatie van een drainage collector systeem. Hamers voor het rijden kan stoom, lucht, diesel-drop, enkele actie, dubbele actie, differentiële actie, of vibrerende zijn. EM 1110-2- 1612 moeten verwijzingen zijn wanneer het ontwerp is om ijs krachten omvatten. Trilblokken werken goed in zand, slib, of zachter kleigronden. Harder rijomstandigheden, zoals stijve klei kan een L20 en L21 heihamer vereisen.
Die L 24 en L 25 partiële factoren worden gebruikt voor de volgende verificatiemethoden volgens EC7 B: In de nationale bijlage, België gekozen ontwerp benadering 1. Daarom is verificatie alleen uitgevoerd voor de twee combinaties van DA1: set 1 en set 2. toepassing van een beschermkap is vereist met heihamers. Beschermende schoenen mogen worden gebruikt op het puntje van een stapel harde rijomstandigheden. Bij het rijden L25 stapel in stijve klei of dichte zand, is een stalen doorn vaak gereden met de vinyl paal en na afloop van het rijden gewonnen.