Omega damwand wordt opnieuw bruikbaar, dus bijzondere aandacht worden besteed aan de acceptatie van stalen damwand. Bovendien wordt bijzondere aandacht worden besteed aan het onderscheid tussen de verschillende modellen van de verschillende soorten in de aspecten van OΩ sectie afmetingen en staal plaatdikte. Door zijn kleine stijfheid van het lichaam, wordt OΩ damwand eenvoudig onderworpen aan vervorming tijdens transport en stapelen; vandaar, Omega soort damwanden normaal moeten worden aangepast en rechtgetrokken, vooral de rechtheid van de paal lichaam en interlock. Interlock gladheid is de belangrijkste voorwaarde voor een succesvolle rij van stalen damwand en interlock blokkering is de "boog crimineel" van voorkomende storingen zoals het besturen moeilijk, aangrenzende stapel koppeling en paallichaam neiging etc. Daarom, mensen geloven dat het succes van het rijden vertrouwt 70 % op rechttrekken, en 30% op het rijden. Dan is de damwand constructie kan vlot gaan.
Voor de veldkeuring, een stuk meer dan twee meter lange "interlock tester" met interlock dat wordt afgesneden van paallichaam van hetzelfde model wordt meestal gebruikt. Deze "interlock tester" kan gemakkelijk worden opgetild door twee personen en ingevoegd in de vergrendeling te worden getest op slot deblokkeren testen. Damwand ontwerp moet één voor één met "interlock tester" worden geïnspecteerd. De "tester" moet in staat zijn om vlot passeren de vergrendelingen aan beide zijden van de gehele lengte van de paal of de interlock en stapel lichaam moet worden rechtgetrokken en verholpen. Rechttrekken en rectificatie wordt meestal gerealiseerd door autogeen vlam bakken, hamer kloppen plus koud water koelen, totdat de "interlock tester" kan vlot passeren de behandelde interlock