De vraag naar grotere en diepere afmeren faciliteiten in havens en havens wordt steeds groter om de uitbreiding van de wereldhandel te voldoen. De haven Engineer heeft een bereik van de bouw technieken die beschikbaar zijn bij de planning van nieuwe structuren en stalen damwand is vaak het materiaal van geprefereerde keuze voor kwaliteiten van robuustheid, betrouwbaarheid en snelheid van de installatie in vergelijking met andere opties. Dit artikel geeft een overzicht van soorten stalen paal, hun duurzaamheid, en de wijze van installatie en rijden apparatuur het meest gebruikt in de maritieme situaties.
types stalen paal
funderingspalen
Universal H Stapels zijn laag verplaatsing palen met name gunstig voor het binnendringen van dichte stratums en hard rock. Ze worden meestal gebruikt in ingegraven structuren waar de paalschacht volledig wordt ondersteund om knik falen te voorkomen over de zwakke as van het profiel. Bodem bijdraaien en de overdracht van de grond trillingen tijdens de installatie zijn laag in vergelijking met andere types stapel.
Tubular Sectie Stapels zijn de meest gebruikte staal lagertype paal en zijn geschikt voor het ondersteunen van diep water structuren zoals steigers en dolfijnen. Ze zijn verkrijgbaar in een breed scala aan diameters, wanddikte en staalkwaliteit. Een symmetrische gyrostraal laat lang ongeremd lengtes in open water te weerstaan knik falen en bieden buigsterkte voor horizontale afmeren en milieu-krachten.
Gefabriceerde Box Palen worden gevormd door het met elkaar verbinden van individuele Damwand dicht zijdige secties vormen. Ze kunnen worden vervoerd van de walserij in enkele bars samen op het bouwterrein worden gelast. Via speciale hoekelementen en rijden sequentieel, is het mogelijk om aanzienlijke dragende fundering maken zonder de noodzaak van zware Heimachines. Wat betreft ontwerp en de installatie, zij vergelijkbare attributen buispalen.
In elkaar grijpende palen voor de grondkerende constructies
In elkaar grijpende stalen Damwand stalen ondersteund door trekstangen en verankering systemen zijn zeer productief in de haven werken. Echter, de vraag naar zeer diepe structuren op te bouwen vereist vaak profielen die veel grotere sterkte en stevigheid dan de standaard proprietary stapel secties. Combiwanden en High Modulus muren bestaan uit buizen, doos of ik rubriek 'primary' leden vergrendeld met 'secundaire' panelen van Z of U-profiel Damwand, en worden gebruikt voor diep water ligplaatsen vanwege hun hoge sterkte-eigenschappen.
Damwandprofielen worden vaak gebruikt in bouwkuipen om zichzelf te vormen ter ondersteuning van de zwaartekracht structuren voor dock sluitingen, kademuren en golfbrekers. Maximumdiepten en diameters van cellen worden alleen beperkt door de sterkte van de lamp vergrendelingen alsmede Praktisch over installatie.
Duurzaamheid van staalconstructies
Tot het midden van de jaren 1980 werd aanvaard dat corrosie van stalen palen in maritieme toepassingen was het meest ernstig in de splash en getijdenzone net boven het lage water. Echter, hebben de ingenieurs steeds meer bewust van een sinistere vorm van bacterieel geïnduceerde geconcentreerde roest genoemd 'versnelde laag water corrosie' (ALWC), die zich manifesteert als een fel oranje bloei af te geven een penetrante geur wanneer ze gestoord worden. De corrosiesnelheid is extreem, en, in tegenstelling tot andere corrosieverschijnselen, ALWC onvoorspelbaar over waar het zal optreden en de ernst ervan.
Het selecteren van het juiste type van stapel en andere design criteria kan duurzame oplossingen voor het probleem van geconcentreerde corrosie te creëren. De levensduur van de stalen, hangt af van het gecombineerde effect van de opgelegde spanningen en corrosie. Voor grondkerende muren, het vermijden van de maximale spanningen op of nabij lage water door scherpzinnige positionering van trekstangen is gewenst. Staalsoorten kan worden verbeterd zodat de corrosie vastheid afbreuk dezelfde mate en hetzelfde effect kan worden bereikt door het kiezen zwaardere gedeelte palen een opofferende dikte van staal leveren. Beschermende coatings kunnen ook worden gebruikt om het begin van roestvorming vertragen. Hoge kwaliteit duurzaam verfsystemen verhogen effectieve levensduur van maximaal 20 jaar.
Dit artikel komt uit porttechnology bewerken vrijgegeven