Dit document geeft richtlijnen voor het ontwerp en de bouw van stalen Damwand ingebedde keerwanden voor brugpijlers. De lezer maakt kennis met Damwand ingebed keerwanden en om de voordelen van het gebruik ervan als brug landhoofden stalen.
Een ontwerp basis wordt geacht op basis van grenstoestand design principes, en is geschreven aan de hand van het Verenigd Koninkrijk de bouw wetgeving, DETR Highways Agency specificaties, UK Codes of Practice, en Europese normen.
Bewustwording van de grondsoort gegevens die nodig is om een nauwkeurige ontwerp uit te voeren is heel belangrijk, dus het document richt zich op het belang van een hoge kwaliteit ter plaatse onderzoeken en de selectie en evaluatie van de bodem parameters voor gebruik door de structurele ontwerper.
Beide grens evenwicht methoden gebaseerd op de klassieke theorie van grondmechanica en bodem-constructie interactiemethoden worden aan de gronddruk krachten op het Damwand bepalen.
Bruggehoofden ook tegen verticale belasting van de brugbovenbouw weerstaan, dus methoden om de axiale aantal stalen Damwand in verschillende bodemtypes bepaald onder verwijzing naar de SCI publicatie stalen funderingspalen gids. Als de bouw en installatie zijn belangrijke aspecten van ontwerp, zijn er hoofdstukken over hei- installatie methoden en apparatuur, driveability, toleranties bouw, en lawaai en trillingen tijdens Damwand rijden.
De lange termijn prestatie van een landhoofd moet worden gewaarborgd, waardoor het ontwerp voor duurzaamheid is een belangrijk vereiste. Dit vereist dat realistische tarieven corrosie worden gebruikt en dat de bescherming Damwand is eventueel voorzien.
Dit artikel komt uit jd velden bewerken vrijgegeven