Grand Damwand
/ Nieuws / Warme gewalste Vs koudgezette damwanden

Warme gewalste Vs koudgezette damwanden

Warm gewalste damwanden is al een eeuw gebleven, succesvol over de hele wereld gebruikt, in elk soort project en niemand kan zijn acceptatie en levensvatbaarheid ontkennen.

Aan de andere kant heeft de koud gevormde lijsterij minder geschiedenis en minder onbetwiste acceptatie. In dit rapport zal ik proberen de verschillen te illustreren, en als ik koudvorming verdedig, is het alleen omdat koudvorming meer is ondervraagd en veel meer scepticisme onderhevig is vanwege haar recente ontwikkeling en kortere historische record, dus Ik zal proberen deze problemen aan te pakken.

GESCHIEDENIS

Warm gewalste damwanden is al meer dan honderd jaar rond. Een minder bekend feit is dat koudgezette damwanden in de zwaardere delen waar we bekend mee zijn, sinds de jaren 70 of ongeveer 45 jaar is geweest.

Beide spelen een zeer belangrijke rol in de stapelbedrijf.

Stalen damwand was oorspronkelijk een platbladig ontwerp dat gebruikt werd voor cellulaire kofferdammen en structuren. Dit ontwerp is even belangrijk als vroeg in de 20ste eeuw, en op sommige manieren, met de komst van een gepatenteerd proces van open celschotten en cofferdams, zal het voor vele jaren belangrijk blijven.

Warmgewalst heeft zich ontwikkeld van platte lakens naar U-vormige lakens, naar de Z-vormige lakens die we vandaag installeren en zullen voor vele jaren een levensvatbaar product blijven.

Er zal altijd een debat worden over de verdiensten van warmgewalst tegen koudvorming, net zoals er altijd een debat zal worden over welke pick-upwagen een aannemer moet kopen.

PRODUCTIEPROCES

Dus wat is het verschil tussen warmgewalst en verkoud? Er zijn een paar verschillen. Warmgewalst is vervaardigd in een enkel- of tweetraps procesverhitting van voorgevulde stalen bundelbladen tot zo'n hoge temperatuur, waardoor het gemakkelijk kan worden gevormd en gevormd in stalen damwand.

Koudvormig is vervaardigd in twee stappen. Ten eerste wordt warmgewalste stalen spoel vervaardigd en later wordt het door een molen uitgevoerd, die de spoel in de stalen damwand secties vormt. Hoewel dit twee processen combineert, heeft de methode, zoals ik later wijs, een voordeel van economie en planning in het koud gevormde proces.

Beide delen van stalen damwand (warmgewalst of koudvormig) hebben dezelfde stalen eigenschappen en worden gewoonlijk gerold naar de ASTM 572 klasse 50 specificaties met identieke eigenschappen. Dus wat is het grote verschil? Het fundamentele verschil is de vergrendeling.

INTERLOCKS

ALLE koud gevormde blokkades zijn in principe vergelijkbaar.

Maar warmgewalst zijn meestal verschillend en een fabrikant zal doorgaans niet met een andere sluiting maken, tenzij een overgangsstuk vervaardigd is.

De meeste koud gevormde vergrendelingen van gelijke grootte zullen elkaar vergrendelen ongeacht de fabrikant.

Ik beschrijft koud gevormde blokkades als a-hook-and-a-grip.

De haak wordt gevangen door de greep en wanneer de stapel wordt aangedreven, kan het niet worden losgelaten. Naar mijn mening kan het een betere functie zijn dan de traditionele ball-en-socket, maar je moet de haak-en-greep bijna zien om de technologie echt op prijs te stellen.

Over het algemeen kan alle stapel uit de vergrendeling worden gedreven, maar door het ontwerp geloof ik dat het moeilijker is om koud uit de vergrendeling te rijden.

Koud gevormde blokkades zijn loser. Daarom makkelijker makkelijker en makkelijker rijden, dat is vooral een voordeel bij het rijden en trekken van tijdelijke lakens. Deze functie kan het proces versnellen in permanente installaties.

Een grote zuidoostelijke pijpleiding-aannemer gebruikt honderden ton koud gevormde lakens, uitsluitend voor tijdelijke sloopprojecten, omdat de interlocken naar zijn mening veel beter presteren bij het rijden en trekken.

Aan de andere kant voelen veel aannemers het nauwkeuriger om de koud gevormde helling plumb (verticaal) te laten rijden. Het kan wel gedaan worden, maar de installatiepersoneel moet een beetje nauwkeuriger zijn. Hoe goed is een soort paal aandrijving rechtstreeks evenredig met de ervaring en technieken van de stapelpers. Wat de waterdichtheid betreft, is geen vergrendeling waterdicht. Alle blokkeringen bereiken een lekweerstand door de druk die door de hydraulische druk op de muur wordt uitgeoefend en vervolgens worden boetes en materialen in de vergrendeling gevangen.

De Larssen interlock lijkt het dichtst te zijn. Mijn mening is dat in vergelijking met kogel en stop de koud gevormde vergrendeling zich kan houden. Er is ongeveer hetzelfde binnenoppervlak dat daadwerkelijk in zowel warmgewalst als koudvormig aanraakt, dus in het algemeen moeten beide ongeveer gelijk zijn onder hydraulische druk. Bij zeer natte of wateromstandigheden kan het warmgewalst sneller afdichten, waar er niet zoveel lading is.

Dit artikel komt van de release van Pilebuck