Een belangrijk kenmerk van de vibratory technologie heien in tegenstelling tot het effect werkwijze bestaat uit het feit dat in de meeste gevallen, is het noodzakelijk om de Damwand stevig vast met de trillende bestuurder en deze bewerking in de horizontale uitgevoerd positie op de begane grond of op de speciale steunen met daaropvolgende verhoging van de trillende driver met de paal.
De keuze van de vibrator of effect-trilblok voor heien of extractie wordt gemaakt als functie van de geologische omstandigheden, de paaltype, de lengte, de diepte van de installatie, alsmede de technische stelsel voor het uitvoeren van de operaties. De paal moet worden aangestuurd met behulp van hijskranen en heimachines.
De kranen en hei-installaties moeten voldoen aan de volgende eisen:
De hoogte van de kraanarm moet de opheffing van het Damwand regeling met de trillende bestuurder bevestigd aan het in de vergrendeling van de Damwand eerder gereden mogelijk te maken;
De reikwijdte van de kraanarm moet voldoende zijn om de trillende bestuurder de Damwand en vergunning plaatsing van de verhoogde Damwand met trillende driver op de site van de installatie zonder het verplaatsen van de kraan te brengen;
Hijs-capaciteit van de kraan of heimachine moet voldoende zijn om de Damwand aan te drijven met de trillende bestuurder bevestigd op te tillen zijn.
De voorbereidende werkzaamheden, uitgevoerd voorafgaand aan het begin van het heien, omvat nivellering van het land, de lay-out van het plan van de paal structuur, de oprichting van de gidsen (templates) voor het heien (indien nodig) en de levering van de palen aan de zelf en hun bereiding voor het rijden.
Het besturen van een stapel met trillende drivers is onderverdeeld in de volgende basishandelingen:
Onderhoud en bevestiging van de Damwand in het hoofd van de trillende bestuurder;
Het verhogen en plaatsing van de Damwand op de driving site;
Rijden met de Damwand;
Detachement van de trillende bestuurder van de aangedreven Damwand.
Tijdens de vibrerende aandrijving van de Damwand, moet de verbinding met de trillende bestuurder een verzekerde immobiliteit te hebben; Dit wordt bereikt met behulp van een hydraulische hoofd of wig klem.
Bij onderhoudswerkzaamheden wordt de Damwand geplaatst dichtbij de plaats van de operaties op een drager (dwarsligger) met een hoogte van 1-1,5 m, zodat het boveneinde uitsteekt 1-1,2 m voorbij de dwarsligger.
Tijdens de aandrijving van de Damwand, is het noodzakelijk om bij te houden van de toestand van de kabel en de haak van de kraan houden waarop de trillende driver is opgehangen.
De mate van verlaging van de kraanhaak moet zodanig zijn dat de kraan de installatie van de Damwand niet remt; bovendien mag er geen buitensporige vrije kabel omdat een grote lengte van de Damwand is het mogelijk dat onder het gewicht van de trillende bestuurder vatte kon gesp. De spanning staat verslapt in de slotfase van de rij.
De volgende afwijkingen van de geplande positie mogelijk zijn tijdens het besturen van de paal:
Afwijking van de paal van de verticaal in het vlak van de uitlijning;
Afwijking van de paal loodrecht op de lijn;
Installatie van de Damwand onder de beoogde verhoging als gevolg van de terugtrekking met de aangrenzende aangedreven Damwand;
Niet het besturen van de Damwand om de geplande verhoging.
Eliminatie van uitwaaieren bij een geringe afwijking wordt bereikt door het uittrekken van de paal bij de montage in een richting tegengesteld aan de afwijking, en met een aanzienlijke afwijking en de onmogelijkheid om deze met tekening uitgevoerd door het aanbrengen van wigvormige Damwand. Afwijking van de paal uit de lijn van richting wordt verwijderd door het uittrekken van de Damwand in de tegengestelde richting.
Als de tekening uit de Damwand niet zijn positie recht te maken, wordt de Damwand uitgetrokken en weer gereden, met behulp van de maatregelen die nodig zijn voor het onderhoud van de geplande positie. Passage van de Damwand onder de geraamde mark wordt gecorrigeerd door de opbouw of plating.
Onvolledige installatie van de paal om de verwachte merk wordt geëlimineerd door een-twee-voudige verhoging van de Damwand van 0,5-0,8 m en de latere herinstallatie. Extractie van de paal met de toepassing van de trilling wordt meestal uitgevoerd met kranen.
In een voorlopige keuze van de hefinrichtingen capaciteit van de kraan voor het vibro-extractie van een paal die in de grond is een korte tijd (minder dan één maand), is het noodzakelijk dat de kracht op de haak overschrijdt het gewicht van het systeem (de trillende bestuurder en stapel) in de grond gedreven door tenminste 2 maal.
Wanneer de paal in de grond is langere tijd moet de kracht aan de kraanhaak het gewicht van het systeem gedreven door trilling door 3-4 keer overschrijdt. Om de kracht overgebracht naar de kraanarm te verminderen, is het toegestaan om verticale props gebruiken (stempels) verbonden met de kraan boom in een gelede wijze en op basis van de grond met behulp van een plaat of plaat. Vóór vibro-extractie, dient de vibrator stijf worden bevestigd aan de Damwand met behulp van een wig of verval. De starre verbinding moet worden gewaarborgd gedurende het gehele proces van vibro-extractie.
Indien de paal in de grond is al lange tijd een eerste trilling (vóór lifting) onmisbaar, de tijd wordt bepaald door het testen op elk object. De kraan kabel niet strak in dit geval. In de volgende stap moet de werking van de kraan te spannen de veren totdat de spoelen bijna raken en blijven de trillingen tot aan het begin van het vibro-extractie onder invloed van de kracht van de veren opening.
Verdere vibro-extractie wordt uitgevoerd met minimumhefniveau snelheid van het hijsoog, zodat niet het volledige samendrukking van de schokdemperveren hier. In de laatste fase van de extractie van de paal zonder trillingen wordt uitgevoerd.
Dit artikel komt uit vulcanhammer bewerken vrijgegeven