De gebouwen hebben 1:59 niveaus onder het maaiveld parkeerplaats en tot zes boven het maaiveld vloerpeilen. In elk geval worden de onder rang parking platen en de buitenmuren en kolommen van de bovenbouw ondersteund door de Damwand foundation. De Damwand zijn ontworpen om uniforme wand ladingen in het traject van 5 tot 12 kips per lineaire voet en puntlasten tot 251 kips.
De omtrek Damwand wanden zijn ontworpen voor zowel tijdelijke (tijdens de bouw) en permanente aarde retentie. Gebruik makend van de perimeter aarde retentie systeem als de permanente fundering maximaliseert het gebouw voetafdruk op een site en laat de bouw in een "top-down" manier. Top-down constructie vermindert de behoefte aan tijdelijke interne versteviging of tiebacks om de aarde voorzetwanden ondersteunen door het gebruik van het gebouw vloerplaten gronddrukken weerstaan. Het maakt ook de bouw van het boven het maaiveld niveau te beginnen voordat het onder rang niveaus zijn voltooid; dit kan kritieke tijd besparen tijdens de vroege stadia van een project.
Het ontwerp van de Damwand voor zowel tijdelijke als permanente aarde retentie volgt conventioneel ontwerp methodologie, met speciale aandacht voor elke fase van de bouw. Het interieur bouwput en de bouw sequentie wordt opgevoerd om de vrijdragende lengte van Damwand inkoken tot permanente vloerplaten worden gebouwd, waardoor stapel vervormingsbeperkend. Het beoordelen van verticale draagvermogen van de fundering Damwand is gebaseerd op conventionele analyses wrijving palen. De verticale dragende capaciteiten geschat door statische methoden werden gecontroleerd in het veld met behulp van hoge stam dynamisch testen met een Pile Driving Analyzer (PDA).
Dit artikel komt uit asce-bibliotheek bewerken vrijgegeven