We hebben gewerkt aan het ontwerpen van de nieuwe stalen damwandwand, met inbegrip van de verhuizing van brandbeveiligingsleidingen, plaatsverlichting en de installatie van een nieuw Marine Facility Office. We hebben een reeks Design Basis Memorandums (DBM's) voor review door het personeel van Dow Chemical Company voorbereid om de input te vragen en overeenstemming te bereiken over een actieplan voor elk belangrijk ontwerpelement.
De nieuwe stalen damwandwand was ongeveer 340 meter lang en de stalen damwand varieerde van ongeveer 30 meter lang (in een ondiep grondgebied) tot meer dan 50 voet (waar de rots steil steil naar de Thamesrivier leidde). Naast de stalen damwand werd ongeveer 20 lineaire voeten zeewater gerepareerd (noordkant) en riprap armor steen werd herbouwd (aan het zuidkant). De stalen damwandwand werd verankerd aan een nieuw H-paal ondersteund beton-dodemankerstelsel met behulp van een stift van 1,75 inch diameter.
Op basis van de aanbeveling werd de nieuwe stalen damwandwand gecoat (de lakens werden in de molen bekleed) met een epoxyverfsysteem. Daarnaast werd een passief kathodisch beveiligingssysteem, bestaande uit aluminiumofferanoden, geïnstalleerd nadat de stalen damwand was geïnstalleerd. Indien het gecombineerde verf- en kathodische beveiligingssysteem de levensduur van de stalen damwandwand van ongeveer 20 tot 25 jaar tot minstens 50 jaar verlengt, wordt deze behouden.
We hebben tijdens de bouw periodieke inspecties geleverd, waaronder vibratiebewaking tijdens ankerpaalinstallatie naast verschillende grote stalen grondstoffen tanks, en eventueel probleemoplossing. Een probleem dat zich voordeed was de aanwezigheid van ondergrondse obstructies langs een segment van de nieuwe stalen damwand Muur- en ankerwand. Op basis van deze obstakels (bijvoorbeeld oude houten palen, oude houtkribbelmuur) was een aantal herontwerp nodig, maar het project werd binnen de vastgestelde begroting voltooid.
Dit artikel komt van rtg-eng bewerken vrijgegeven