Om een tijdelijke pijp pull geul op het strand van Easington, East Yorkshire op te bouwen. De damwanden geul werd gebouwd tussen de hoge en lage water merken en was 127m in de lengte, uitgebreid met een aantal 50m met drie bouwkuip pits op de landzijde einde van de sleuf. De Tunnel receptie Pit kon de bouw van een tunnel van het strand in een schacht binnen de Centrica Gas Terminal en de Tie-In en Intermediate Pits toegestaan voor de buis te trekken apparatuur en de daaropvolgende gasleiding laswerkzaamheden.
Een bijbehorende "Working Platform" structuur werd geïnstalleerd rond de damwanden bouwkuip pits om een stabiele werkplek te garanderen was te allen tijde beschikbaar tijdens de getijden en Land & Marine in staat te stellen hun winching apparatuur.
De bodemgesteldheid op het terrein waren die van de dunne afzettingen van strandzand bovenliggende stijf te zeer stijve klei, zodanig dat een vorige regeling op dezelfde locatie aanzienlijke problemen met betrekking tot de stapel installatie / extractie samen hadden ondervonden met aanzienlijke schade stapel, een situatie voor alle partijen wilde voorkomen dat op deze regeling.
De lengte van damwanden varieerde gedurende het hele project van 6m lang 16m lang, met verschillende secties gebruikt, waaronder PU18-1 en PU28-1 ArcelorMittal damwanden. De palen voor de hoofdleiding pull loopgraaf waren over het algemeen 10 meter lang, met de landwaartse damwanden bouwkuipen bestaande uit 14m en 16m lange palen.
Als gevolg van de werken die in de getijdenzone, de coördinatie van de werkbare uren te maximaliseren op elke sectie moesten worden getroffen om het programma te realiseren. Om deze twee telescopische leider rigs en drie rupskranen doen werden gedurende het project gebruikt. Dit betrof werken split verschuivingen en ook 's nachts-time tidal werk. Een andere logistieke uitdaging ondervonden was dat de lay-down gebied voor de paal en verkwikkende staal, en de site accommodatie, bevonden zich op enige afstand van het werkgebied. Dit betekende eisen voor palen en schoren staal moest nauwgezet worden gecontroleerd en de bewegingen van staal om het gebied te werken gecoördineerd om ervoor te zorgen dat de juiste staal en palen waren beschikbaar op het juiste moment.
Zodra de damwanden de versteviging werden gedreven dan moest worden geïnstalleerd, dit was inclusief tien frames voor de buis te trekken loopgraaf, en twee niveaus van schoren in elk van de landzijde bouwkuipen. Ook trekstangen moesten worden geïnstalleerd om de vleugelmoer wanden en een van de landzijde bouwkuipen.
Na de opgraving, pijp pull operaties en opvullen, Spuk vervolgens ondernam de winning van de damwanden en verkwikkende frames.
Dit artikel komt uit damwanden-uk bewerken vrijgegeven