De traditionele Damwand shoring systeem voor open-cut loopgraven, putten en schachten moeten de volgende drie punten:
1. Verticaal gemonteerde geul vellen (overlappende) en/of lichte en zware Damwand (vergrendeling), die worden aangedreven en door een geschikte heien apparatuur gewonnen.
2. Verticaal gemonteerde geul vellen (overlappende) en / of Lichte en Zware Damwand (vergrendeling), sterven Worden aangedreven en de deur Een Geschikte heien Apparatuur gewonnen.
3. De apparatuur om te rijden en haal de geul blad of Damwand die kunnen worden
a) Hydraulische add-on vibrators waarop zijn aangebracht een graafmachinegiek plaats van de emmer en verbonden met het hydraulische systeem van de basismachine (hamers).
b) Telescopische boorinstallaties typt Mobilram of gelijkwaardig, bestaande uit een graafmachine-type carrier, een telescopische mast met automatische verticaliteit controle en een hydraulische vibrator.
c) Hydraulische vibrators met power pack opgehangen aan een rupskraan.
Als de harde lagen worden aangetroffen (SPT> 50) een hydraulische hamer effect kan worden gebruikt om de geul platen rijden of Damwand door de harde laag en krijg de palen naar de ontworpen niveau. In sommige gevallen kan het nodig en / of haalbaar zijn voor een pre-boren harde grond te heien in te schakelen.
Alle onderdelen van de Damwand shoring systeem moeten worden ontworpen volgens de werkelijke omstandigheden ter plaatse (dwz pijp lengte en diameter, opgraving diepte, de bodem en het grondwater staat, extra kant belastingen, etc) en goedgekeurd volgens internationale normen (EN, DIN en BS) aan de gronddruk actieve weerstaan en om maximale veiligheid voor iedereen die werkt in de geul te bieden.
In de meeste gevallen een geschikte grondwater besturingssysteem (dompelpompen, vacuüm wellpoints of diepe putten) moet worden voorzien om de grondwaterstand tijdelijk te verlagen tot een schone en droge werkomgeving te bieden aan de geul basis en om de waterdruk te verminderen tot de shoring systeem.
Werken procedure:
1. Zorg ervoor dat de geul lijn is zorgvuldig en professioneel beschermd aan beide zijden om ongelukken te voorkomen.
2. Controleer de geul lijn voor bestaande ondergrondse nutsvoorzieningen (kabels en kabelgoten, water- en gasleidingen, riolering leidingen, etc) en ze te verwijderen voordat u begint met enig ander werk.
3. Verwijder eventuele bestrating (beton of asfalt) en eventuele andere obstakels.
4. Zorg voor geul lakens en / of Damwand van voldoende lengte, sectie modulus en de hoeveelheid langs de geul en rijden ze door de geselecteerde hydraulische vibrator of gevolgen hamer om de ontworpen inbouwdiepte.
5. Start opgraving met een geschikte hydraulische graafmachine van voldoende operationele gewicht en gieklengte. Opgraving diepte in deze eerste stap wordt uitgevoerd ~ 300 mm dieper dan de eerste laag-Regel horizontale balken.
6. Hef-Regel de bundels gemaakt weerstandsmoment en de lengte in de sleuf aan beide zijden vast elke bundel door twee veiligheidsketens (die zijn aangesloten op de bovenzijde van de sleuf vellen / Damwand) op de juiste positie en gemaakt gootdiepte. Merk op dat de Waler balken (H-balken) perfect horizontaal worden geplaatst in de lengte- en dwarsrichting geul richting).
7. Til de geul stutten of andere schoren van ontworpen knik kracht in de sleuf en zet ze voorzichtig tussen de balken. Elk paar benen te worden ondersteund door tenminste twee schoren volgens het ontwerp. Zorg ervoor dat de schoren en schoren correct worden uitgebreid en bevestigd aan de balken.
8. Ga naar de geul te graven om de uiteindelijke diepte en herhaal de stappen 5, 6 en 7 in het geval dat meer dan één laag van Waler balken en schoren zijn vereist volgens de goedgekeurde stutten ontwerp.
9. Na het leggen van de buis of duiker van de geul moet worden ingevuld terug en verdicht in lagen volgens de specificaties van het project, waarbij ook de bracing systeem (Waler balken, geul stutten en veiligheid ketens) zal in stappen worden verwijderd.
10. Na het bereiken van de top opvulling niveau halen de geul vellen of Damwand met een geschikte hydraulische vibrator (add-on vibrators, Mobilram heistelling of-kraan opgehangen vibrator).
11. Maak de sluizen van in elkaar grijpende Damwand en bewaar ze zorgvuldig voor volgend gebruik. Als palen beschadigd zijn (aan de top van de vibrator klem en aan de onderkant door stenen of bolders tijdens het rijden) snijd de beschadigde lengte en zorg ervoor, dat de sluizen weer kunnen grijpen.
Dit artikel komt uit Imeco bewerken vrijgegeven