GEBIED VAN DE UITVINDING
De onderhavige uitvinding heeft algemeen betrekking op het gebied van Damwand, en meer in het bijzonder op een verbeterde Damwand met een in hoofdzaak Z-vormige dwarsdoorsnede.
Achtergrond van de techniek
Verschillende Z-vormige Damwand zijn in de stand der techniek. Z-vormige Damwand worden typisch geproduceerd in een aantal verschillende afmetingen, elk gekenmerkt door zijn benaderde gewicht in pounds per vierkante voet ( "PSF"). Typische afmetingen zijn de PZ22, PLZ23, PLZ25, PZ27, PZ35, en de PZ40. Een van de meest gebruikte Damwand is de PZ27.
De sterktecriteria voorheen met de dwarsdoorsnede Z-vormige Damwand ontwerp is gebaseerd op het weerstandsmoment van de damwand. De dwarsdoorsnedenontwerp de Z-vormige Damwand niet overgenomen en rekening dwarsspanningen; d.w.z. die spanningen loodrecht op de lengteas van de Damwand. Bijgevolg heeft bekende Z-vormige Damwand geen grote weerstand tegen dwarsbelasting.
Daarom zou het nuttig zijn om een Z-vormige Damwand waarbij de dwarsdoorsneden zijn ontworpen om dwarse spanningen te weerstaan.
Beschrijving van de uitvinding
Met haakjes verwijzing naar de overeenkomstige delen, delen of oppervlakken van de geopenbaarde uitvoeringsvorm, uitsluitend ten behoeve van illustratie en niet bij wijze van beperking, verschaft de onderhavige uitvinding een verbeterde Z-vormige Damwand een eerste flens, een baan, een tweede flens een weerstandsmoment van ten minste ongeveer 25 in3 / ft., een gewicht van minder dan ongeveer 31 lbs./ft.2 en de tweede flens een ribbel locatie. De verbetering omvat de baan, eerste flens en de tweede flens is zodanig bemeten en geconfigureerd dat de dwarse spanning bij de ribbel locatie voor elk psi toegepaste belasting kleiner is dan ongeveer 1000 pounds per square inch ( "psi"). De transversale spanning bij de ribbel locatie kan ongeveer 878 psi per psi uitgeoefende drukbelasting zijn.
De onderhavige uitvinding verschaft ook een Z-vormige Damwand een eerste flens, een baan en een tweede flens, waarbij de eerste flens een overspanning locatie. De verbetering omvat de baan, eerste flens en de tweede flens is zodanig bemeten en geconfigureerd dat de dwarse spanning bij de overspanning locatie voor elk psi toegepaste belasting kleiner is dan ongeveer 800 psi. De transversale spanning bij de overspanning locatie kan ongeveer 731 psi per psi toegepaste belasting of kan ongeveer 786 psi per psi toegepaste belasting.
Dit artikel is afkomstig van Google Website bewerken vrijgegeven